بهسازی اوپال ها

آب همواره در اوپال به خصوص اوپال های گرانبها وجود دارد ولکن مقدارش متغیر است که با گذشت زمان با تبخیر و خروج آب از کانی اوپال ، باعث ترک خوردگی و تضعیف پدیده هفت رنگی در آن می گردد که اشباع این سنگ از آب یا روغن از بروز ترک خوردی و تضعیف این پدیده می توان جلوگیری کرد. لذا بهتر است برای حفظ زیبایی اوپال ، آن را در پنبه ای مرطوب نگه داری کرده و یا زیاد در آب قرارداده شود و از حرارت دادن آن را در پنبه ای مرطوب نگه داری کرده و یا زیاد در آب قرارداده شود و از حرارت دادن آن حتی به مقدار کم و قرار دادن آن در مقابل خورشید و تماس آن با مواد شیمیایی مانند لوازم آرایشی پرهیز شود . همچنین به دلیل خاصیت جذب پذیری اوپال توصیه می شود هنگام کار روزانه ، آن را استفاده نشود ، چون ممکن است با مایعاتی که برای آن مضر است تماس پیدا کرده و آسیب ببیند .

باید گفت به دلیل آن که اوپال تا حدودی نرم و شکننده است و زود روی آن خط افتاده و یا لب پر می شود از این گوهر بیش تر در ساخت گردن بند و سنجاق سینه استفاده می شود تا نگین انگشتری .

از دیگر ویژگی های اوپال ، ساختار ژله ای مانند آن است که سخت و متمرکز شده و در محلول بسیار گرم و قلیایی حل می شود .

روش ترکیب سازی سنگ اوپال به خصوص با سنگ کوارتز و دو لایه یا سه لایه کردن آن برای بهسازی اوپال  شایع است  و هنگامی که روی پایه قرار می گیرد تشخیص آن مشکل است . همچنین کمپانی معروف «جیلسون» در آمریکا این گوهر را به صورت مصنوعی با استفاده از ترکیبات پلاستیک و شیشه به گونه ای تولید کرده که حتی افراد خبره را نیز دچار شک و اشتباه می کند ، برای تهیه این سنگ باید به افراد معتبر مراجعه کرد .
در حال حاضر بهترین نوع اوپال ها از معادن استرالیا استخراج می شود کشورهای امریکا ، مکزیک ، پک ، برزیل و افریقای جنوبی در رتبه ی بعد قرار دارند .  

منبع : گاه اینترنتی داتینو 


گاه داتینو اوپال ,کرده ,استفاده ,دادن ,بهسازی ,حرارت دادن ,داری کرده ,بهسازی اوپال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ندای مادر ایرونی جدید ثبت نام داوطلب مدیریت در روسی گیلان پایگاه دانلود کارتون و برنامه های تلوزیونی قدیمی سالن زیبایی گل نرگس محصولات و دی وی دی های آموزشی09334336389 2mu5ic مجله سرگرمی تفریحی تازه ترین تعمیرات آیفون تصویری